Vietnam 27 februari 2024.

27 februari 2024 - Can Tho, Vietnam

Het is 28 graden maar het voelt als 31 graden en dat ‘s morgens om 08.00 uur. Gaan vanochtend nog een boottocht maken en daarna gaan enkele van de groep fietsen.

IMG_4385

Leuke en verrassende boottocht. Drijvende markt ziet er in Vietnam toch weer heel anders uit.

IMG_4403
Tijdens onze vaartocht haakt een Vietnamese vrouw aan om aan ons verse jus d’orange te verkopen. Ze doet bij onze groep goede zaken. Lekker vers en fris is de jus. Vol enthousiasme verkoopt ze haar handelswaar.IMG_4411

IMG_4414
De groep stapt onderweg van de boot om te gaan fietsen. Wij en nog een ander stel worden met de boot teruggebracht naar het opstappunt vanwaar alle boten vertrekken of weer aankomen.

Wij gaan eerst maar even thee drinken.

IMG_4428
Ja echt wel, we zijn theeleuten aan het worden, maar verheugen ons nu al op het eerste bakkie koffie thuis.
Nog maar even een laatste keer shoppen.

IMG_4460Leuk voor bij de rijsttafel thuis.

We gaan langzaam terug lopen naar het hotel. Bij de brug horen we ineens luide en bijna feestelijke muziek. Een Vietnamese begrafenisstoet komt langs.

IMG_4444Indrukwekkend om te zien.

Na een klein stukje lopen zijn we bij het hotel. Bij het zwembad even iets drinken en uitrusten in de schaduw. Het is warm!!! 34 graden voelt als 38 graden.

Even een vraag: wat gaan we om 13.00 uur doen?????

IMG_4472IMG_4473IMG_4474

Nou , ik denk dat jullie dat wel kunnen raden……….LUNCHEN!!!!

Heerlijk geluncht bij het restaurant waar we ‘s ochtends thee hebben gedronken.

Laatste souvenirs gekocht en gekregen (dank, zo lief💋).

Frank gaat nog even zwemmen en ik ga de koffers weer netjes inpakken.

IMG_4455
17.00 uur tijd voor een biertje op het dakterras met een mooie zonsondergang.IMG_44822fd9d015-183a-4750-92e8-1926b739c43cDan moet je met de lift naar de 20e verdieping.ec9ab161-664c-4539-9b59-61614c64e3b4Vanavond een heerlijk afscheidsdiner samen met de chauffeur, de busboy, Sony onze Vietnamese gids en natuurlijk de groep en Anja onze reisleidster.IMG_4492IMG_4499IMG_4504IMG_4512
Op de terugweg disco in de bus en een extra rondje disco bij het hotel.IMG_4517IMG_4516

Morgen uitslapen, we vertrekken pas om 12.15 uur richting Ho Chi Minh voor een vroeg diner en dan naar het vliegveld. Op weg naar huis!!!!

Welterusten voor straks en tot morgen.

1. Jos en Simone:
    27 februari 2024
    Wat hebben jullie ons op een leuke manier mee laten genieten van de geweldige vakantie. Voelde net of we erbij waren.
    We wensen jullie een hele fijne terugreis en tot ziens in Nederland
    Kus van Jos en Simone
  2. Charlotte Bunnik:
    27 februari 2024
    Wat een pracht afsluiting van een fantastische reis !
    Veilige vlucht naar huis.
  3. Rien Weijers:
    27 februari 2024
    Vietnam was een mooi avontuur voor jullie. Behouden terugreis.
  4. Daphne Kroon:
    27 februari 2024
    Jullie hebben een mooie reis/vakantie gehad.
    Heb jullie hele reis met geur en kleur gelezen.
    Goede reis terug naar huis😘
  5. Anitra e Henk:
    27 februari 2024
    Dank je wel voor jullie mooie verslagen. We hebben er erg van genoten en het deed onze reis van oktober herleven. Wel jammer dat jullie een echte tropische regenbui gemist hebben😀. Een goede en veilige terugreis en bij ons staat de koffie klaar
  6. Piet:
    27 februari 2024
    Met verbazing iedere keer weer jullie verslag gelezen. Fijn dat jullie daar de tijd voor hebben genomen om ons zo uitgebreid te informeren. Soms zo leuk beschreven dat ik het idee had dat ik er zelf ook bij was. Voor straks een ontzettende rustige en veilige terugreis.
  7. Dick en Loes:
    27 februari 2024
    Leuk dat we hebben mogen mee genieten van jullie reis.
    We wensen jullie een goede terug reis
    Ja, het zal niet meevallen afscheid te nemen van dit mooie land
    Maar aan alles komt een eind.
    We genoten van jullie verhalen.
    Straks een goede en veilige terug reis.
  8. Lida:
    27 februari 2024
    Het was leuk om te lezen en de prachtige foto’s geven een mooie indruk van vietnam . En goed reis terug naar nederland .
    Tot volgende vakantie in portugal , dan gaan we elkaar zien .😘🇵🇹
  9. Lia Veenman:
    27 februari 2024
    Bedankt voor alle verslagjes, zodat we jullie reis heerlijk konden volgen
    Goede reis terug

Jouw reactie