Vietnam 27 februari 2024 deel 1 geschreven door Ankie.

27 februari 2024 - Can Tho, Vietnam

Dinsdag 27 februari, dag 23.
Al weer de laatste volledige dag in Vietnam. Na weer een heerlijk ontbijt met glasnoedelsoep om 8 uur de bus in. Onze prima chauffeur brengt ons naar de opstapplaats van de boot. Onze groep heeft weer een privéboot. We varen een stuk over de lowriver, met erg veel bootverkeer. We gaan naar de drijvende markt vooral voor de lokale bevolking. Aan de boot hangen bij voorbeeld ananassen, dus dan verkopen ze dit product. Een smal bootje komt langszij liggen en de verkoopster doet goede zaken met uitgeperste sinaasappelen. Wel gaat er in ieder glas een flinke schep suiker. Frank en Ans en nog 2 anderen worden met de boot terug gebracht. De rest gaat met de bus naar de plek waar de fietstocht begint. Een prachtige tocht door een totaal ander gebied dan in Noord Vietnam met de rijstvelden. Nu rijden we soms onder de overkappingen van de woningen/hutjes. Heel afwisselende natuur met veel kleurige bloemen. Een fotostop langs kwekerijtjes met heel kleine plantjes wat later de gigantisch grote watermeloenen aan groeien.

25f26a98-5b5d-48c4-9f3b-ad7908711a8d

Later een stop bij de "moederboom" van 150 jaar oud. Een gigantisch takkenschaar. Op het eind een stop bij een eco fruit proeverij. Potje thee en bordjes met 5 verschillende soorten fruit , waarvan ik de naam niet ken, maar erg verfrissend waren. Daarna kon de nog de eco-moestuin bewonderen. De groep was al opgestapt maar gelukkig stond Sony ons op te wachten. Nog een klein stukje naar de bus. Maar daar bleken 2 personen niet aanwezig te zijn. Het duurde wel een half uur voordat Sony, op een scooter, ze opgespoord had. Weer met de bus naar het hotel, waar Frank en Ans ook al weer waren. We dachten in de buurt van het hotel te kunnen lunchen, maar dat was niets. Dus we laten ons verwennen door met de taxi naar het centrum te gaan. Frank en Ans hadden 's morgens al in een leuke zaak thee gedronken.

IMG_4429

Daar gaan we nu lunchen. Ik heb heerlijke tonijn genomen, nadat we natuurlijk als vooraf springrolls hebben gegeten

IMG_4465

Die vervelen ons vier nooit. Nog even de laatste souvenirs shoppen en daarna weer met een taxi naar het hotel. We zijn niet voor niets boven de 65 en ons aow is weer binnen😁. Frank gaat lekker zwemmen en wij lezen of slapen en koffers alvast klaar maken voor morgen. Nog eenbiertje op de 21e verdieping met een prachtige zonsondergang. Om 19.15 weer met de bus naar een restaurant. Daar hebben we ons afscheidsdiner met Sony, de chauffeur en de busboy. Zij eten deze keer mee met de groep.

Jouw reactie