Fietsen in weer en wind.

25 april 2024 - Texel, Nederland

Van maandag 22 t/m vrijdag 26 april met z’n drieën heerlijk gefietst op Texel. Iedere dag gefietst, maar wel telkens gekeken op buienradar wanneer, hoeveel en hoe laat er regen zou kunnen vallen.

Als we de bui maar voor blijven en de wind staat de goede kant op dan blijven we echt wel droog, jaja tuurlijk……maar toch hebben we al zo’n 129 km gefietst (stand gemeten op de donderdag).

Huishoudtechnisch moesten we op maandag even naar de Lidl voor wat kleine boodschapjes, bij de kassa blijkt  je hele kar vol te liggen met dingen die niet op het boodschappenlijstje staan (maar zijn wel errug lekker).

Dit schatje moest even op ons raam tikken in de hoop iets te eten te krijgen.

Al fietsend over het eiland moet er af en toe ook iets gegeten worden. Zoals bij de Bank in den Hoorn. Wel lekker gegeten hoor, maar je kijkt wel raar als de bediening ineens vraagt aan andere mensen: hé  je bent er nog en aan een ander vraagt:  wat moet je drinken. Klinkt erg gastvrij…..de volgende lunchstop maken we wel bij het pannenkoekenrestaurant. Voor Frank was die dag echt een feestdag, ‘s  morgens eerst wentelteefjes ( fijn als het keukensloofje -Ans- ook mee mag op fietsvakantie).

en later bij de lunch een pannenkoek.

Wat we ook kunnen afvinken is het fietsen over de dijk. Zo heerlijk rustig en bijna geen wind (als je windkracht 7 niet meerekent dan).

Onderweg ontmoet je ook hele normale en gezellige mensen.

Op dit punt ontstond er even fietsmot……

IMG_4612Frank wilde rechtsaf.

IMG_4613Monique dacht daar anders over.

En ik (huissloofje), ik bemoeide me er maar niet mee (krijg toch nooit gelijk van die 2).

Verder moet ik zeggen is het toch wel heel gezellig zo met z’n drietjes, behalve dan als we gaan Keezen. Dan moeten ze ook met de tweetjes mij weer te pakken nemen. Ik krijg dan ook alleen maar kaarten waar je helemaal niets mee kunt doen en sta je dan eindelijk op het bord dan knipper je met je ogen en je staat weer langs de zijlijn.  Verder is het heel leuk hoor, ik wil niet klagen.

Af en toe iets lekkers te eten doet mij snel het een en ander weer vergeten.

Nu toch nog maar weer even serieus (ja dat kan ik ook zijn). Ondanks de regen, hagel en af en toe harde wind is het heel gezellig en lachen we veel. Niet alleen om onszelf maar ook om anderen.

Welterusten voor straks en tot een volgende keer.