Vietnam richting Schiphol en dan naar Amersfoort en Leusden. 29 februari 2024. Afsluiting.

29 februari 2024 - Leusden, Nederland

We hebben laat ontbeten en gaan nog maar even een potje kaarten. Dus ook nu weer een rustige morgen in het hotel.  Onze koffers worden opgehaald en alvast richting de bus gebracht. We gaan pas om 12.15 uur vertrekken richting Ho Chi Minh. Het is alweer 34 graden, wat zal dat wennen worden in Nederland. ‘t Is trouwens erg rustig in de bus, zou iedereen dan toch een beetje moe zijn???

IMG_4523
Onderweg zie je in de sloten bij rijstvelden veel eenden die ervoor zorgen dat er geen slakken of andere ongedierte in de rijstvelden zitten. Dan hoeven er ook geen bestrijdingsmiddelen gebruikt te worden.

Onderweg bij de koffiestop nog wat kruiden gekocht. Die zullen zeker in Bistro Vietnamaes gebruikt gaan worden.

Dan toch weer een lange rit in de bus, maar ja als we dat niet doen komen we nooit op het vliegveld van Ho Chi Minh. We krijgen in de stad een early diner.

IMG_4539

IMG_4538
Ook hier weer lekker gegeten.

Vervolgens naar het vliegveld, maar wat een drukte onderweg met tientallen scooters en veel auto’s.

Het is ontzettend druk bij de incheckbalie en we staan al gauw 3 kwartier in de rij en zijn nog lang niet bij de balie. Uiteindelijk ingecheckt en de koffer van Frank krijgt een extra inspectie. Wat zijn ze hier streng zeg…… Dus hup Frank op naar de security en open de koffer maar even voor een ‘vriendelijke’ douane mevrouw. Nou vriendelijk is anders…… Frank heeft per ongeluk de powerbank in de koffer laten zitten, foei niet meer doen hè wijst de vrouw met haar vingertje. Om 20.45 uur zitten we bij de gate en hebben alle controles gehad. Eigenlijk kunnen we meteen boarden. Het is volle bak in het vliegtuig en we moeten nog vertrekken maar de eerste kindjes huilen al, zal een lange nacht worden….misschien. Nou de lange nacht viel erg mee, af en toe een snik van een van de kindjes maar de papa’s waren snel en dichtbij in de buurt.

Als we bijna in Istanbul zijn krijgen we nog een ontbijt in het vliegtuig. We zijn erg vroeg op het vliegveld en gaan maar weer even kaarten met een bakkie koffie erbij. Om 05.30 uur al omgekleed voor de Nederlandse temperaturen. Het is erg mistig en koud in Istanbul.

Als alles volgens plan verloopt vertrekken we hier weer om 08.50 uur (in Ned. is het 06.50 uur) en hopen rond 10.15 uur op Schiphol te landen.

We zijn mooi op tijd en veilig geland op Schiphol, maar we moeten wel wennen aan het verschil in temperatuur. Ho Chi Minh 34 graden  == Schiphol 8 graden.

IMG_4580

En dan is het echt einde van deze vakantie!!!!!

1. Rien Weijers:
    Welkom thuis
  2. Annette:
    Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn. Tot gauw.... 😊
  3. Wilma en René:
    Welkom thuis ;-)
  4. Charlotte Bunnik:
    29 februari 2024
    Hier zullen jullie nog lang van nagenieten!
  5. Lia:
    29 februari 2024
    Nou genieten van de herrineringen.
  6. Marco:
    29 februari 2024
    Welkom thuis, wat zullen jullie vannacht een oerwoud omzagen gok ik zo.
  7. Gerda:
    29 februari 2024
    Welkom in ons kikker landje
  8. Lida:
    29 februari 2024
    Welkom thuis in het koude Nederland.
    Maar jullie kunnen terug kijken op een super mooi reis .
    Kom lekker bij even, gaan binnenkort even bellen. Groetjes ☀️🇪🇸😘

Jouw reactie