Vietnam 23 februari 2024.

23 februari 2024 - Ho Chi Minh City, Vietnam

We hebben deze morgen ook weer iets langer in bed mogen liggen. De bus vertrekt 09.30 uur richting Ho Chi Minh (Saigon), maar iedereen was zo keurig op tijd klaar en de koffers lagen al in de bus zodat we zelfs al iets na 09.00 uur weg konden rijden.

Onderweg een stop gemaakt bij een Dragon Fruit kwekerij.

IMG_3943

IMG_3939Dit is de bloem van de Dragon Fruit.

We rijden ook langs vele cashewnoten-boomgaarden. De noot (1) hangt trouwens onder het vruchtje. Vandaar dat cashewnoten dus zo duur zijn.

IMG_3950

We passeren ook heel veel mango-boomgaarden.

Even nog iets over het zwaluwvogelnestje. Er wordt op het platteland zichtbaar veel verdiend aan de vogelnestjes. Je ziet heel veel ‘hotels’ voor de zwaluwen maar ook bij de mensen thuis zie je in de muren van huizen vele kleine openingen voor de zwaluwen. Er staan ook veel grijze hoge gebouwen met dezelfde bedoeling om zwaluwen te lokken om hun nestjes binnen te bouwen (eigenlijk spugen).

IMG_3955Vietnamese vogelnestjes van spuug stinken enorm, maar zijn een delicatesse.

Vandaag was een reisdag en natuurlijk moet er dan ook weer heerlijk geluncht worden.

IMG_3958
Na deze lunch gaan we naar het War Remnants Museum over de Vietnam oorlog.

IMG_3964Dit beeld sprak me erg aan. Gemaakt van fragmenten van bommen. MOTHER.

We hebben enkele foto’s gemaakt, maar wat je daar ziet is te erg voor woorden……

Natuurlijk ook een foto-stop bij het Herenigingspaleis waar tijdens de Vietnam oorlog regelmatig een persconferentie was en waar het einde van de oorlog werd ingeluid met de val van Saigon toen een Noord Vietnamese tank door de hekken van het paleis stormde.

IMG_3965
Daarna een foto-stop bij het oude postkantoor. De Basiliek van de Notre-Dame konden we niet bezoeken omdat de Basiliek al een lange tijd in de steigers staat.IMG_3970

IMG_3968Oude postkantoor Ho Chi Minh (Saigon).

Kwamen redelijk vroeg aan in het hotel, ong.15.45 uur en dat geeft je na het inchecken genoeg tijd om de koffers een beetje uit te pakken en tijd te maken voor een biertje.

IMG_3975

IMG_3972Zo ziet onze hotelkamer eruit. Niet verkeerd vinden we.

Het wordt tijd om te gaan kijken en te bedenken waar en wat we gaan eten. Het wordt Ciao Bella, een Italiaans restaurant waar we heerlijk hebben gegeten. Eerst een glaasje bubbels met brood en wat smeersels. Verwennerij. Toen het hoofdgerecht. Geweldig en zo lekker!!!! Dit restaurant was een tip van onze reisleidster Anja.

IMG_3988IMG_3987

IMG_3985
Nog even bij het hotel een bakkie thee en dan naar de kamer. We zijn toch wel een beetje moe. Gek hè????

Nog even een geintje tussendoor.

a48ea211-59d2-4132-93eb-8592cd709eb6 35 graden en verderop staat een bus met op de zijkant de kerstman en zijn rendieren.6acabe46-d28c-464b-ae83-652fc0948219

En dan zeg ik dat we moe zijn en misschien door de vermoeidheid niet alles meer zo goed zien of kunnen bedenken…..nou sorry hoor, het moet niet gekker worden.

Welterusten voor straks en tot morgen.

1. Jetty:
    Heerlijk verhaal weer!!
  2. Rien Weijers:
    23 februari 2024
    Best heftig de confrontatie met het oorlogsverleden.
  3. Jos en Simone:
    23 februari 2024
    Het houdt maar niet op, geweldige ervaring weer.
    Wat een prachtige hotelkamer.
    Ga nog maar even lekker door met genieten.
  4. Lida:
    23 februari 2024
    Prachtige dag hebben jullie weer gehad , 👍 mooi verhaal met de foto’s erbij
  5. Ankie:
    24 februari 2024
    Ans, het is weer een schitterend verslag . We doen ook zo veel. Het blijft genieten.
  6. Hetty Weijers-Wijgers:
    24 februari 2024
    Ik liep even achter!
    Indrukwekkend de geschiedenis van de Vietnamoorlog!

Jouw reactie