Vietnam 19 februari 2024.

19 februari 2024 - Nha Trang, Vietnam

Weer een reisdag vandaag, gelukkig niet zo lang als die van gisteren en met meerdere stops.
Vroeg onder de douche (05.30 uur) en op je gemak alles weer inpakken en rustig ontbijten. Dit vinden wij zo relaxed, laten anderen zich maar haasten, wij dus duidelijk niet.

Daar gaan we, 08.00 uur vertrekken!!!

Vrij snel maken we een stop, waar we een mooi uitzicht hebben op vissersbootjes en de ronde vissersbootjes.

IMG_3746IMG_3747IMG_3748Van de kleine zilvervisjes wordt vissaus gemaakt.

IMG_3753Op de rieten bakken liggen kleine garnaaltjes en daar wordt trassie van gemaakt.

Trassie is een garnalenpasta die veel gebruikt wordt in de oosterse keuken. Het stinkt verschrikkelijk en je moet het ook luchtdicht opruimen/verpakken in je keuken want anders……….We lopen over het strand door het dorpje. Ik krijg nog wat fruit van enkele dames die daar hun fruit aan het verkopen zijn. Door nauwe steegjes richting de bus en dan komen we nog even langs een schooltje. Gymmen - foto’s - gymmen.

IMG_3754
Nu weer in de bus op weg naar een volgende stop. Deze stop wordt gemaakt bij een botenmaker. Hier worden de ronde vissersbootjes gemaakt.

IMG_3757

IMG_3759Om de bootjes waterdicht te maken gebruikt men bamboe, buffelpoep en een soort hars. Eigenlijk heb je dan een shit-bootje oftewel een bootje met koeien-(buffel)poep.

Bij het dorpje Van Ninh heerlijk geluncht.

IMG_3769IMG_3766

Restaurant ligt aan het strand bij de zee met een groot zwembad.

IMG_3773

Met de voeten in het zwembadwater is toch wel even genieten. Niet in de zon maar heel prettig in de schaduw. Het is tussen de 29 en 31 graden.

IMG_3775

We gaan weer een stuk rijden en hebben een stop bij enkele tempels in Nha Trang.

IMG_3782Po Nagar Cham Tower.

IMG_3792Een van de zijtorens.

Daarna naar het Libra hotel. Airco even opporren want het is hot……. We zitten op de 24e verdieping!!!

IMG_3799Mooi uitzicht over de stad.

Vanavond moeten we voor ons eigen eten zorgen. Dat zal echt geen probleem worden. Maar stom toeval, we gaan met een gedeelte van de groep aan de overkant van ons hotel eerst een biertje drinken. Gezellig om in grote lijnen de dag (of dagen) door te nemen. Iedereen is het er over eens  hoe leuk we het hebben en hoe ongelofelijk veel we hebben gedaan en nog gaan doen.

We gaan op pad om iets te gaan eten. Wordt het Koreaanse bbq???? nee toch maar niet. We gaan een straatje verder wel iets lekkers eten. En ja, het was lekker.

IMG_3801

Dit waren voor vandaag weer onze belevenissen.
Morgen weer een reisdag, maar dan blijven we 3 nachtjes in hetzelfde hotel in Phan Thiet/Mui Ne.

Welterusten voor straks en tot morgen.

1. Nicolette:
    19 februari 2024
    Geweldige reis maken jullie!!!
  2. Piet:
    19 februari 2024
    Ik sta bij ieder reisverslag versteld van hoe indrukwekkend jullie reis is en wat een aardige mensen die Vietnamezen zijn. Heel indrukwekkend ook alles wat jullie eten en je moet volgens mij niet al te kieskeurig zijn en gewoon proberen.
  3. Rien Weijers:
    19 februari 2024
    Ziet er mooi uit! En lekker warm. Veel indrukken!
  4. Jetty:
    19 februari 2024
    Super weer allemaal, heerlijk blijven genieten!
  5. Koos en Marijke.:
    19 februari 2024
    Leuk verslag weer. Wederom herkenbaar!
    Wij hebben in die ronde shit bootjes gevaren!
    Een enge ervaring!
  6. Patrick:
    Hoi Papa en Mama,
    leuke verhalen, vind het fijn om mee te kunnen kijken en lezen wat jullie allemaal beleven. Lekker genieten en ik wacht op het volgende verhaal.
    Groetjes Patrick en Rolf
  7. Lia Veenman:
    19 februari 2024
    Ans, erg leuk om dagelijks je verslag te lezen.
    Wat hebben jullie veel activiteiten en wat eten (en drinken) jullie lekker.
  8. Lida:
    19 februari 2024
    Dit was weer een mooie en een heerlijke warme dag zo te lezen ,
    De foto’s zijn prachtige en zo zien we hoe het dagelijkse leven op het platteland er uitziet. 🍷🍴👍

O ja nog even dit … lijkt ons zwembad , 🇵🇹 kunnen jullie hier ook lekker met de voetjes erin 😜

Jouw reactie