Vietnam 18 februari 2024.

18 februari 2024 - Qui Nhon, Vietnam

Bijtijds vertrokken - 08.00 uur - omdat we een lange reisdag hebben. Na ruim 1 uur gereden te hebben een stop gemaakt bij het monument voor de heldenmoeders. Dat waren moeders die veel kinderen en kleinkinderen hebben verloren in de Vietnam oorlog. Op een heuvel liggen veel graven achter een tempel met de namen van de overledenen op lange zeer zeer lange lijsten.
Een oma heeft 11 kinderen en kleinkinderen verloren en alleen 2 dochters van haar bleven in leven. Zo zijn er vele oma’s, moeders, dochters…………….

IMG_3708
Naar My Lai geweest.

IMG_3710
Voelen ons zo ontzettend verdrietig om wat de Amerikaanse soldaten hier hebben gedaan. Massamoord tegen ongewapende burgers, vooral vrouwen en kinderen in het Zuid  Vietnamese dorpje My Lai op 16 maart 1968.

ee204629-2a2c-4d8d-bf2a-c245d42b732fWierookstokjes gebrand bij het monument.

We zijn hiervan toch wel een beetje ontdaan…….

Weer verder met de bus op weg naar Quang Ngai, waar we gaan lunchen. De temperatuur is er 31 graden.

IMG_3714
Hierna toch weer een aardig stuk gereden en gelukkig maken we even een stop bij het strand.

Vanmiddag de recepten gekregen (per mail) van onze kookcursus. We gaan het thuis maar eens uitproberen.

Komen  zo rond 18.00 uur aan in het hotel in Qui Nhon en gaan ons even opfrissen.

IMG_3734Dit is onze hotelkamer.

Vanavond krijgen we als diner een buffet en gaan om 19.00 uur aan tafel. Een zeer uitgebreid buffet met o.a. vlees, vis, groente, garnalen, nasi en veel fruit en dat alles op de Vietnamese manier. Heerlijk !!!!

Vanavond nog even over de boulevard wandelen en dan naar bed. Morgen gaan we weer om 08.00 uur verder reizen naar Nha Trang waar we voor 16.00 uur bij het hotel moeten aankomen, omdat de bus tussen 16.00 uur en 20.00 uur niet mag rijden in Nha Trang.

IMG_3724Uitzicht onderweg vanuit de bus.

Voor straks welterusten en tot morgen.

1. Dick en Loes:
    18 februari 2024
    Ja verschrikkelijk wat daar toen is gebeurd in de Vietnamoorlog
    Al die moeders en vaders die daar hun kinderen verloren.
    Goed om daar ook eens bij stil te staan.
  2. Lia Veenman:
    18 februari 2024
    Erg leuk om het verloop van jullie vakantie te volgen, een herbeleving van onze reis van 2 maanden geleden.
    Bijzonder om te ervaren hoe vriendelijk de Vietnamezen zijn tov Westerse toeristen, na de geschiedenis van kolonisatie en oorlogen 😥

Jouw reactie