Vietnam 17 februari 2024.

17 februari 2024 - Hoi An, Vietnam

27 graden.

Vandaag ook weer iets later opgestaan en wat later aan het ontbijt. Het is vandaag ook een shopdag en een musea-bezoekjes dag.

We zijn als eerste heerlijk slenterend aan het shoppen gegaan en daarna maar even aan de koffie. Kokoskoffie is erg lekker. Daarna naar het Ceramics museum. Bij de Happy Smile Quilling van dit museum kregen we van Dung uitleg hoe hij de kaarten ging maken.

IMG_3631

IMG_3655 1956 is het jaar van de aap.

Een leuk en klein museum. Het een en ander hebben we gekocht in de Happy Smile shop.

Het volgende bezoek was in een privé huis, waar we ook maar even hebben gegeten toen de mensen daar aan ons vroegen of we ook wat wilden eten.

IMG_3648

IMG_3644
Oma maakte daar een soort dumplings.

IMG_3638

Daarna terug naar het hotel om de voetjes even rust te gunnen omdat we om 16.00 uur opgehaald worden om te gaan koken.

Natuurlijk eerst langs de markt om fruit te proeven en de kruiden te ruiken waar we straks mee gaan koken.

IMG_3661IMG_3664
Met 10 man, nee oeps sorry 2 mannen en 8 vrouwen gaan we koken. Zo’n leuke groep mensen (o.a. Amerikanen en een Duits meisje) waarmee we van alles hebben leren koken en zoveel geleerd van Miss Jam.

IMG_3673 Miss Jam

IMG_3676IMG_3681IMG_3686
Daarna aan tafel om het resultaat te gaan opeten.2c72d50f-45a0-4dba-bd96-c309b608aabaIMG_3690IMG_3689IMG_3693

IMG_3675 Dit is wat we hebben gekookt.

Ter afsluiting bij de buren T/T Bar kokoskoffie en zwarte koffie gedronken.

IMG_3702
We werden heel spontaan onthaald omdat we hier al vaker iets hadden gedronken. Na de koffie kregen we van het echtpaar nog thee en koffiesnoepjes.

IMG_3701
Nu is het tijd om de koffers weer een beetje netjes in te pakken, omdat we morgen weer verder reizen. Om 08.00 uur vertrekt de bus voor een lange reisdag.

Dus…….voor straks welterusten en tot morgen.

1. Ankie:
    17 februari 2024
    Het was weer een geweldige dag. En de kookcursus was super
    Ans je hebt weer een erg leuk verslag geschreven.
  2. Frank:
    17 februari 2024
    Het was weer een heerlijke dag. Als we de recepten toegestuurd hebben gekregen maar eens wat onderdelen opnieuw proberen te maken. 🥟🍲🥢
  3. Dick en Loes:
    17 februari 2024
    Wat een lekkers allemaal ziet er heerlijk uit.
    Je zou er trek van krijgen wij nemen hier maar een boterhammetje 😄😄
    Goede reis morgen
  4. Anitra e Henk:
    17 februari 2024
    Ik lees jullie verhalen elke dag met veel plezier. Veel herkenning natuurlijk maar ook weer veel nieuwe dingen! Erg leuk!
  5. Lida:
    17 februari 2024
    Wat een prachtige dag hebben jullie gehad .
    Zo leuk een kook cursus, ziet er lekker uit …. 😋
    Lekker slapen en morgen opnieuw naar mooie dag ✋
  6. Wilma en René:
    17 februari 2024
    Heerlijk al die verslagen... Lekker slapen en gezond weer op!!
  7. Jos en Simone:
    17 februari 2024
    Ziet er weer heerlijk uit, nog heel veel plezier 🤩
    Weet je wat ook lekker is; ijskoffie 😋
  8. Ankie:
    18 februari 2024