Vietnam 17 februari 2024.

17 februari 2024 - Hoi An, Vietnam

27 graden.

Vandaag ook weer iets later opgestaan en wat later aan het ontbijt. Het is vandaag ook een shopdag en een musea-bezoekjes dag.

We zijn als eerste heerlijk slenterend aan het shoppen gegaan en daarna maar even aan de koffie. Kokoskoffie is erg lekker. Daarna naar het Ceramics museum. Bij de Happy Smile Quilling van dit museum kregen we van Dung uitleg hoe hij de kaarten ging maken.

IMG_3655 1956 is het jaar van de aap.

Een leuk en klein museum. Het een en ander hebben we gekocht in de Happy Smile shop.

Het volgende bezoek was in een privé huis, waar we ook maar even hebben gegeten toen de mensen daar aan ons vroegen of we ook wat wilden eten.

Oma maakte daar een soort dumplings.

Daarna terug naar het hotel om de voetjes even rust te gunnen omdat we om 16.00 uur opgehaald worden om te gaan koken.

Natuurlijk eerst langs de markt om fruit te proeven en de kruiden te ruiken waar we straks mee gaan koken.

Met 10 man, nee oeps sorry 2 mannen en 8 vrouwen gaan we koken. Zo’n leuke groep mensen (o.a. Amerikanen en een Duits meisje) waarmee we van alles hebben leren koken en zoveel geleerd van Miss Jam.

IMG_3673 Miss Jam

IMG_3676IMG_3681IMG_3686
Daarna aan tafel om het resultaat te gaan opeten.2c72d50f-45a0-4dba-bd96-c309b608aabaIMG_3690IMG_3689IMG_3693

IMG_3675 Dit is wat we hebben gekookt.

Ter afsluiting bij de buren T/T Bar kokoskoffie en zwarte koffie gedronken.

We werden heel spontaan onthaald omdat we hier al vaker iets hadden gedronken. Na de koffie kregen we van het echtpaar nog thee en koffiesnoepjes.

Nu is het tijd om de koffers weer een beetje netjes in te pakken, omdat we morgen weer verder reizen. Om 08.00 uur vertrekt de bus voor een lange reisdag.

Dus…….voor straks welterusten en tot morgen.