Vietnam 20 februari 2024.

20 februari 2024 - Thành phố Phan Thiết, Vietnam

Om 08.00 uur weer vertrokken uit het hotel in Nha Trang. Iedereen houdt zich netjes aan de tijd en we vertrekken eigenlijk altijd keurig op tijd. ‘t Is 27 graden. Vinden we echt niet erg. We gaan een boottocht maken langs een aangelegd eiland in Lang Chai. Waarschijnlijk heel veel eigendom van meneer Vin. (Bootvluchteling uit Vietnam).

IMG_3816

IMG_3819Drijvend dorp met heel veel vissers.

Vandaag gaan we regelmatig een plas-, rook- en benenstrek-stop maken. Ook nu weer in Cam  Ranh. Achter het toilet-gebouw staat een ‘nep’ berg waar zwaluwen naar toe gelokt worden d.m.v. het geluid van andere zwaluwen.

IMG_3829
In deze ‘nep’ berg maken de zwaluwen nestjes die worden verkocht als vogelnestjes voor bv. soep. De prijs van zwaluwvogelnestjes kan wel oplopen tot $ 10.000 per kg.

In de dorpjes zie je af en toe ook ‘nep’ huizen die gebruikt worden om zwaluwen te lokken. De ‘huizen’ zien er bijna echt uit inclusief balkonnetjes die er gewoon op geschilderd zijn. Vaak zijn het ‘huizen’ met 3 of 4 verdiepingen.

IMG_3841Aan de zijkant zitten allemaal kleine openingen voor de zwaluwen.

Op deze manier kan er veel geld mee verdiend worden. Alles voor het ‘oogsten’ van de vogelnestjes.

in Tuy Phong hebben we heerlijk geluncht. In een simpel en eenvoudig restaurant maar wel aan het strand. ‘t Is nu alweer 31 graden.

IMG_3834

IMG_3836
Het is een omgeving waar vissaus wordt gemaakt en op veel plekken wordt verkocht. In het restaurant is er ook een mogelijkheid om vissaus te kopen. Ach, het gaat maar per 6 flessen. Ik moet er niet aan denken dat er tijdens het vol proppen van de koffers iets mis gaat en er een fles kapot gaat. Ik ga wel inkopen doen in Amersfoort bij Amazing Oriental.

Fotostop gemaakt op een brug vanwaar we tientallen vissersbootjes zien liggen. Bijna aan de andere kant van de brug liggen verschillende viskwekerijen.

d625788d-2713-4c6f-854c-d34495007a38

IMG_3848Viskwekerij.

Onderweg nog 2 keer een stop gemaakt om (als je dat wilde) door witte en rode duinen te lopen.

IMG_3858

Effe een keer zeuren : witte duinen kunnen we zien bij de Soesterduinen en de rode duinen waren een beetje bruinig. Zo dat lucht op (grapje).

Daarna doorgereden naar ons hotel.

IMG_3886

Kwamen rond 15.45 uur aan bij een schitterend resort aan het strand. Iedereen zit in een eigen huisje. Eigenlijk een 2 onder 1 kap woning. Zo leuk en groot, dat wil je niet weten.

219641a6-a3d8-418d-adef-330b7a4827c6Wij slapen aan de rechterkant, Herman en Ankie aan de linkerkant.IMG_3859

IMG_3861Met buitendouche.

IMG_3863Eigen terras met uitzicht op de zee.

Hier blijven we 3 nachten.   JOEPIE !!!!

Vanavond hier in het restaurant heerlijk gegeten en ook dat is verwennerij.

IMG_3881Amuse vooraf en daarna springrolls.IMG_3883Buikspek met noedels (best wel pittig). Lekker…..IMG_3884Thaise kip curry (gehoord dat dit ook niet verkeerd is).

IMG_3885Koffie als afsluiting van weer een onvergetelijke dag.

Welterusten voor straks en tot morgen.

1. Hanny en Sjaak:
    20 februari 2024
    Ziet er allemaal heerlijk uit !!!! Niet alleen het eten maar ook de de huisjes ! Geniet ervan !!!!
  2. Monique:
    Hoi Ans en Frank,
    Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken. Het verslag ervan is minstens zo leuk met al die geweldige foto’s. Ik lees het voor aan mijn moeder en die geniet er ook weer van. Geniet van jullie heerlijke twee onder één kap hotelkamer en we horen morgen wel weer wat jullie dan weer gezien hebben. Geniet lekker, groeten
  3. Annette:
    20 februari 2024
    Mooi verhaal weer. Leuk om te lezen en foto's te kijken. 😊
  4. Lia Veenman:
    20 februari 2024
    Ja, de duinen voelen ons ook tegen.
    Wat slapen jullie in luxe huisjes 😀
  5. Daphne Kroon:
    20 februari 2024
    Zeker leuk om te lezen wat jullie weer gedaan hebben en gezien hebben.
    Mooie foto's
  6. Jos Ploeg:
    Hoi pseudo Vietnamezen,
    Prachtige reis maken jullie. Wij herkennen zoveel van onze reis in Vietnam/Cambodja. En dat heerlijke eten!
    Het is en blijft een geweldig land met al die vriendelijkheid en lieve mensen.
    Geniet ervan, het is zo weer voorbij.
    Jos en Simone
  7. Hetty Weijers-Wijgers:
    20 februari 2024
    Mooi verhaal weer. Geniet de komende drie dagen!

Jouw reactie