Vietnam 14 februari 2024.

14 februari 2024 - Hue, Vietnam

Vroeg gaan we ontbijten 06.15 uur omdat we vandaag weer vroeg vertrekken en we een lange dag hebben met veel aktiviteiten.

Als 1e gaan we naar de Citadel. De verboden stad met vele tempels in een geweldig mooi park.

IMG_3332

IMG_3340
Hier lopen veel mensen in traditionele kleding, die van elkaar heel veel foto’s maken.

IMG_3338

IMG_3361
We krijgen even eigen tijd om door het park te lopen. ‘t Is pas 09.30 uur en nu al warm, 27 graden. Daarna weer in de bus om naar de Thien Mu pagode te gaan. Vanuit deze pagode vertrok de monnik Thich Quang Duc in 1963 naar Saigon, waar hij zichzelf uit protest in brand stak.

We stappen ook vandaag weer van het ene naar het andere moment……

Varen in een drakenboot.. Recht tegenover de pagode liggen allemaal drakenboten en met 1 van deze boten gaan we varen over de Parfumrivier.

IMG_3366

IMG_3367
We steken langzaam de rivier over om aan de andere kant weer in de bus te stappen richting de lunch. We gaan lunchen in het Golden Rice restaurant wat bijna naast het restaurant ligt waar we gisteren het diner hadden.

bfd571b2-3040-4b42-9500-bb97043ed749IMG_3372IMG_3378
Na weer een heerlijke lunch rijden we naar een plek waar wierookstokjes en traditionele Vietnamese punthoedjes worden gemaakt, Er staan tientallen kraampjes met alleen maar wierookstokjes en wat klein souvenir. Alles draait hier eigenlijk alleen maar om wierook. Zelf ook maar even wat ingekocht,

IMG_3393 Wierookstokjes in alle kleuren.

Een vrouw laat zien hoe de wierookstokjes worden gemaakt,

6f50545e-b09a-430f-a459-934356dc1b6e
 Een jong meisje toont het maken van zo’n punthoedje. Alles voor de toerist, maar welk leuk om eens te zien.

IMG_3397
Tot slot van de dag gaan we naar het mausoleum van keizer Tu Duc. Mooie aangelegde tuinen met tempels en vijvers met heel veel prachtige Koi karpers.

Daarna gaan we naar het hotel en is iedereen vrij om z’n eigen avond in te vullen. Nou dat hebben we gedaan met z’n vieren. Eerst door of langs het gekkenhuis van die scooters.

IMG_3411
Dan passeren we een kerk…..ik geloof niet dat ik iets hoef te zeggen.IMG_3422IMG_3428
We vervolgen onze weg en gaan wat drinken en moeten dan zitten op een kinder-tuinsetje.

IMG_3430
Voor en tijdens het eten toch maar weer iets drinken ( het is warm hier, dus echt waar we hebben vocht nodig).

IMG_3431
Klein hapje eten in een compleet gestoorde maar wel gezellige omgeving. Je moet bijna schreeuwen om elkaar te verstaan.

IMG_3434

4be50db7-19ef-41d4-aef0-ffd71b97a256
Zo lieve lezers het is weer mooi geweest voor vandaag, we gaan onze kamer opzoeken en naar bed.

Welterusten voor straks en tot morgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marjan:
    14 februari 2024
    En (eindelijk??) hoge temperaturen.
    Leuk om jullie te volgen.
    Groet, Marjan
  2. Annette:
    14 februari 2024
    Mooi ervaring weer en leuke foto's.
    Slaap lekker! 😘😘
  3. Lida:
    14 februari 2024
    Wat een mooie dag hebben jullie gehad zo te zien , met 👍 fotos
    En ook lekker warm weer 🌞
    Lekker slapen en morgen weer een nieuwe dag met mooie herinneringen maken.
  4. Sjaak en Hanny:
    14 februari 2024
    Een dag met mooie ervaringen !!! We zijn jaloers op de temperatuur !!
  5. Gerda:
    14 februari 2024
    Weer een mooien dag verslag
  6. Hetty Weijers-Wijgers:
    Mooie dag!
  7. Daphne Kroon:
    14 februari 2024
    Wat een mooie dag hebben jullie weer gehad.En zi tw zien heerlijk genoten.
    Het blijft leuk iedere dag jullie verslag te lezen.😘

Jouw reactie