Vietnam 12 februari 2024.

12 februari 2024 - Đồng Hới, Vietnam

Vandaag heerlijk uitgeslapen en na een lekker ontbijt even met m’n voeten in de zee. Brrrr dat is wel erg koud.

IMG_3217
Rond 11.00: uur krijgen we een voetmassage op z’n Vietnamees. We worden met een golfkar opgehaald, maar die is iets te laat omdat Herman en Ankie eerst terug naar het hotel moesten worden gebracht met natuurlijk de enige golfkar die beschikbaar was. Geintje….. Maar wat is zo’n massage genieten.

IMG_3226

Lees mee :

bij binnenkomst eerst een kopje gemberthee, dan de schoenen uit en teenslippers aan (fijn lopen he Frank) en de mevrouw volgen.

IMG_3224

Gaan zitten in een ontzettend luie ligstoel (zou IKEA die ook hebben???) en je voeten in een teiltje met warm water, kruiden, limoenschijfjes en zelfs stukjes pepers.

IMG_3223
Ik heb vanaf dat moment besloten hier geen Hot Pot meer te gaan eten, want ik weet nu hoe ze aan de bouillon komen…..

Vervolgens kregen we een hoofd-, nek-, schouder- en arm-massage. Daarna waren de benen en de voeten aan de beurt. Zo heerlijk ontspannend met een rustige achtergrondmuziekje dat mijn buurman (Frank) direct begint te snurken. Al met al worden we een uur verwend. Na afloop krijgen we nog een kopje gemberthee en natuurlijk de rekening. We hoeven niet terug te lopen naar het hotel maar worden met de golfkar weer teruggebracht.

12.30 uur. Nu koffie of thee en daarna gaan we lunchen en kom op doe eens gek…….we nemen met z’n viertjes nasi goreng met saté, een gebakken ei en ja echt, wel 2 garnaaltjes.

IMG_3237
Wel heel erg lekker, maar volgens mij zeggen we dat iedere keer als we hebben gegeten.  Na deze lunch splitsen onze wegen. Herman en Ankie gaan naar het  stadje/dorpje en wij gaan naar de 2 pagodes die op het terrein van het hotel staan.

IMG_3239IMG_3241
Teruglopend langs het strand bedenkt Frank ineens om te gaan zwemmen. Ik moest daar even heel goed over nadenken, maar oké gaan we doen.IMG_3246

IMG_3244
De eerste 5 sec. zijn een echte diepvries-ervaring (zo koud) maar daarna is het toch fijn zwemmen. Omkleden want……het is weer borreltijd.

IMG_3256Blue Monday (Ankie)

IMG_3253Bier (Frank)

IMG_3252Pina colada (Ans)

IMG_3254Paradise Cave (Herman)

Tijdens het borreluurtje even kaarten.

IMG_3250We hebben de mannen ingemaakt.

IMG_3257en nu hebben wij klapjes van de mannen gekregen bij het 2e potje kaarten.

‘t Is mooi geweest, we moeten ook maar weer eens gaan eten……na het eten nog 1 potje kaarten en dan gaan we naar onze kamer.

Welterusten voor straks en tot morgen.

1. Ankie:
    12 februari 2024
    Werr een dag met een gouden randje.
  2. Rien Weijers:
    12 februari 2024
    Hot pot en bouillon, hoe zit dat nu?
  3. Ans Maes:
    12 februari 2024
    Hot Pot is op basis van bouillon en kruiden. Vlees en groente erin en gaar koken. Heerlijk!!!
  4. Charlotte Bunnik:
    12 februari 2024
    Klinkt als super genieten..:.
  5. Ans Maes:
    Zeker!!!
  6. Sjaak en Hanny:
    12 februari 2024
    Dat was wel genieten van zo’n ontspannen dagje !!!
    Soms moet je jezelf verwennen!
  7. Ans Maes:
    12 februari 2024
    Hadden we echt nodig. Zien en beleven zoveel…..
  8. Annette:
    Leuk!! 😊
  9. Rien Weijers:
    12 februari 2024
    Waarom wil je het dan niet meer eten Ans?
  10. Lia Veenman:
    12 februari 2024
    Wat een heerlijk gevarieerd programma
  11. Nicolette:
    12 februari 2024
    Zo dat zijn aardig wat natjes. Eerst in de zee toen in spa en daarna zwembad en als ik het goed zie ook heel wat natjes met klaverjassen.!!!!!
  12. Gerda:
    12 februari 2024
    Mooi verslag Ans leuk zo blijven op de hoogte genieten veel plezier samen

Jouw reactie