18 december Zuid Afrika

18 december 2023 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag weer vroeg vertrokken (rond 07.45 uur) richting Kaapstad voor onze laatste 2 nachten. Ook nu weer een reisdag van 510 km.

Nog een laatste foto vanaf ons balkon.

IMG_0138
En een vroege bezoeker.IMG_2427We maken onderweg een stop bij een Aloe verkooppunt. De meeste vrouwen (en de mannen) duiken gelijk de koffieshop in en vergeten bijna het winkeltje……

IMG_2449 Er wordt toch leuk inkopen gedaan.

Na deze stop gaan we richting Mosselbay om te gaan lunchen, dat wordt weer een broodje chicken met bacon en frites. We worden bijna vaste klant bij Steers (een hamburgertent te vergelijken met McDonalds of Burger King). Maar ja een mens moet nou eenmaal eten.

Onderweg nog een beginnende bermbrand gezien met behoorlijke grote vlammen (zal iemand wel z’n sigaret uit het raam gegooid hebben).
Gauw doorrijden want we moeten (ja echt we moeten) wijn gaan proeven bij Spier Wine Estate in Stellenbosch.

Zie hier het resultaat.

IMG_2480IMG_2478

IMG_2475
We zijn gestart met een glas champagne en daarna kwamen de glazen met witte wijn en een rose. Maar het lekkerste is……….rode wijn. Cabernet is mja nou oké, maar de Pinotage is geweldig. Plus onze sommelier zag aan onze neus hoe wij zaten te genieten van de Pinotage. De glazen werden regelmatig even bijgevuld. Hoezo proeven?????

IMG_2484De afwas is niet voor ons…..

Een hele gezellige afsluiting van deze toch wel lange reisdag  en om 17.30 uur aankomst in ons hotel Onomo - Cape Town - Inn in Kaapstad.

Welterusten voor straks en tot morgen (waar we veel gaan doen en zien).

1. Sjaak en Hanny:
    18 december 2023
    Jullie zitten in het zelfde hotel in het centrum van Kaapstad aan de Greenmarket square volgens ons met de gezellige toeristische markt voor de deur !!!! Veel plezier nog in de komende dagen in Kaapstad!
  2. Ans Maes:
    18 december 2023
    We zijn inderdaad nog even over de toeristische markt gelopen. Morgen gaan we echt een dagje Kaapstad doen. Hopelijk woensdag de Tafelberg.
  3. Dick en Loes:
    19 december 2023
    Nu al dronken zo vroeg op de dag🫣?
    Maar geniet er maar lekker van het is jullie van hart gegund
    De foto’s zijn indrukwekkend wat een mooie natuur geweldig toch!