17 december Zuid Afrika

17 december 2023 - Knysna, Zuid-Afrika

Weersverwachting voor vandaag : 24 graden in Knysna, ruim 31 graden in Oudtshoorn.

Vandaag naar een struisvogelboerderij in Oudtshoorn geweest.

IMG_2322

Wat zijn die beesten van dichtbij groot. Voor mij zo groot dat ik ze niet ging voeren, Frank wel (die durft alles).

IMG_2339
Vervolgens over de Swartberg Pass gereden richting “Kobus se Gat”.

IMG_2357

Een traditioneel veldrestaurant waar we heerlijk hebben gegeten. O.a. op het menu : struisvogelbiefstuk, lamskotelet en boerenwors. Erg lekker met rauwkost en meloen.

IMG_2359
Na het eten genoten van een prachtig uitzicht.

IMG_2365

Na deze lunchpauze gingen we naar de Cango grotten voor een rondleiding door kalksteengrotten.

IMG_2382IMG_2392

IMG_2378
Benauwd, vochtig warm en vermoeiend maar wel heel mooi om te zien. Toch weer een lange dag in de bus van ‘s ochtends 08.30 uur tot 17.30 uur maar wel de nodige dingen gezien en gedaan.

Morgen gaan we naar Kaapstad voor 2 nachten met natuurlijk weer een druk dagprogramma voor de laatste 2 dagen in Zuid Afrika.

En dan is het uit met de pret en gaan we thuis wel uitrusten.

IMG_2329Baby struisvogeltjes.

Welterusten voor straks en tot morgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rien Weijers:
    17 december 2023
    Nog fijne dagen in kaapstad
  2. Ankie:
    17 december 2023
    Wij hebben ze niet gevoerd
    Maar wel een babystruisvogel in onze handen gehad. Heel erg warm is zo'n beestje. Geniet nog van jullie laatste dagen.
  3. Hetty Weijers-Wijgers:
    17 december 2023
    Leuk de struisvogels. Nog een tas gekocht!
    Veel plezier in Kaapstad en hopelijk is het weer goed om naar de Tafelberg te gaan!
  4. Jos Ploeg:
    17 december 2023
    Wat een mooie reis. En complimenten voor de foto’s en de leuke rapportages. Het ziet er daar prachtig uit en jullie hebben al heel veel gezien. Maar wat een lange busreizen…..
    Geniet van de laatste twee dagen in Kaapstad. Moet daar fantastisch zijn.
  5. Lida:
    17 december 2023
    Hallo Ans en frank , na 4dagen in Sevilla geweest nu weer thuis 🇵🇹 en tijd om jullie prachtige verhalen en foto’s van de afgelopen dagen te lezen .
    Ik kan mijn wel voorstellen dat het een vermoeiend reis is geweest. We worden ook een dagje ouder 😜
    Maar dan hebben je ook wat om naar terug te kijken als jullie weer in leusden , geniet van Kaapstad.
    Wij vliegen woensdag naar Nederland om kerst 🤶 🎄te vieren met kids en familie.
    Wij wensen jullie nog een paar fijne dagen in zuid afrika en een goede terug reis ✈️
    Groetjes frans en lida
    Filiz Natal 🎄🎄
  6. Sjaak en Hanny:
    17 december 2023
    Via onze reisverhalen en foto’s kregen jullie een voorproefje wat er komen ging, maar ieder beleeft het toch op zijn eigen manier. Leuk om jullie ervaringen te hebben gelezen. Een reis om niet te vergeten. Nu nog een paar leuke dagen in Kaapstad met de mooie Tafelberg.