19 december Zuid Afrika

19 december 2023 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Gisteravond rustig in het hotel gebleven en daar samen met Diana en Marion heerlijk gegeten. Er was gezegd om een taxi te nemen als je verder van het hotel ergens wilde gaan eten, b.v. bij Victoria & Alfred Waterfront in Kaapstad. Dit is een groot winkelcentrum. Maar een enkeling van onze groep moesten zo nodig hier niet naar luisteren. Zwervers die staan te wachten tot ze je te pakken kunnen nemen, maar gelukkig is daar dan de Afrikaanse politie. Wij hebben hier geen last van gehad.

Maar goed, vandaag een druk programma wat inhoud ‘s morgens naar Cape Point

IMG_2531IMG_2557IMG_2564

en aansluitend naar Kaap de Goede Hoop.

Voor Boulders Beach, om pinguïns op het strand te zien, moesten we een heel stuk omrijden. Er was een zeer grote bosbrand.

Helicopters werden ingezet om te helpen met blussen.IMG_2598

Uiteindelijk hebben we de pinguïns gezien, gehoord en geroken. Door de harde wind viel de stank heel erg mee.

Nog een bezoek gebracht aan de botanische tuin in Kirstenbosch. Inmiddels zijn heel wat planten uitgebloeid, dus wij hebben maar een klein stukje gewandeld en gingen toen op weg voor een bakkie koffie.

Nu in het hotel om ons even op te frissen, omdat we vanavond naar het Gold Restaurant Kaapstad gaan voor een 14 gangen-menu met muziek en dans. Allerlei eten van Noord tot Zuid Afrika.