19 december Zuid Afrika

19 december 2023 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Gisteravond rustig in het hotel gebleven en daar samen met Diana en Marion heerlijk gegeten. Er was gezegd om een taxi te nemen als je verder van het hotel ergens wilde gaan eten, b.v. bij Victoria & Alfred Waterfront in Kaapstad. Dit is een groot winkelcentrum. Maar een enkeling van onze groep moesten zo nodig hier niet naar luisteren. Zwervers die staan te wachten tot ze je te pakken kunnen nemen, maar gelukkig is daar dan de Afrikaanse politie. Wij hebben hier geen last van gehad.

Maar goed, vandaag een druk programma wat inhoud ‘s morgens naar Cape Point

IMG_2531IMG_2557IMG_2564

en aansluitend naar Kaap de Goede Hoop.

IMG_2575
Voor Boulders Beach, om pinguïns op het strand te zien, moesten we een heel stuk omrijden. Er was een zeer grote bosbrand.

IMG_2544
Helicopters werden ingezet om te helpen met blussen.IMG_2598

Uiteindelijk hebben we de pinguïns gezien, gehoord en geroken. Door de harde wind viel de stank heel erg mee.

IMG_2611

IMG_2621
Nog een bezoek gebracht aan de botanische tuin in Kirstenbosch. Inmiddels zijn heel wat planten uitgebloeid, dus wij hebben maar een klein stukje gewandeld en gingen toen op weg voor een bakkie koffie.

Nu in het hotel om ons even op te frissen, omdat we vanavond naar het Gold Restaurant Kaapstad gaan voor een 14 gangen-menu met muziek en dans. Allerlei eten van Noord tot Zuid Afrika.

1. Rien Weijers:
    19 december 2023
    Mooi hoor die relaxte fotos van het leuke stel.
  2. Hetty Weijers-Wijgers:
    19 december 2023
    Mooie foto van jullie bij Kaap de goede Hoop! En ook de andere foto's natuurlijk.
    Smakelijk eten. Succes met de 14 gangen! Pffffff
  3. Jetty:
    19 december 2023
    Mooie foto's! Fijn dat jullie heerlijk aan het genieten zijn!
  4. Herman en Ankie:
    19 december 2023
    14 gangen diner is harder werken dan reizen!!
  5. Herman en Ankie:
    19 december 2023
    Zijn jullie al/nog op de heldere Tafelberg geweest?
  6. Dick en Loes:
    19 december 2023
    Wat een prachtige foto’s knap stel zeg die twee daar bij dat bord.
    Geniet nog maar lekker van het fijne weer daar hier is het prut.☔️
  7. Wilma en René:
    19 december 2023
    Laat het jullie smaken.. 14 gangen,tis me wat ;-)