Vietnam 10 februari 2024.

10 februari 2024 - Vinh, Vietnam

Ook nu weer heerlijk geslapen. Stond vanochtend al om 06.00 uur onder de douche, terwijl we pas om 09.00 uur weggaan. Toch is dit zo relaxed om rustig wakker te worden, je koffer weer in te pakken en op je gemak te gaan ontbijten. De bus vertrekt om iets over 09.00 uur en we gaan onderweg naar het dorp om te gaan fietsen. Je ziet op deze manier de omgeving ook weer heel anders.

784a5e30-a786-4192-aac5-198d5891aa50
Na een uurtje gefietst te hebben, kozen wij (Frank/Ans) voor de korte route en de rest van de groep ging voor de lange route.

Onze rit zou nog iets van een halfuurtje duren, maar als we niets hadden gezegd waren we net zo lang onderweg geweest als de rest van de groep. Hoezo een kortere route.  Een enkeling moest toch toegeven dat het best een beetje pittig was. Als iedereen weer terug is op het fietsvertrekpunt drinken we met z’n allen nog even een bakkie koffie of thee.

Daarna in de bus om te gaan lunchen bij

5938fbe8-dc2c-408e-a7a2-0686d8aae81d
Aan tafel kregen we een glaasje geitenballenrijstwijn (doe ons er nog maar 1). Volgens Herman is dit dus echt geen parketlak en smaakt het toch echt anders dan parketlak. Hierna krijgen alle gerechten een andere naam en ik denk dat de geitenballenrijstwijn daar de oorzaak van is.

MENU :

•  kippensoep               -  kippenballensoep
  • frites                            -  geperste aardappelballen
  • saté                              -  varkensballensate
  • rundvlees                    -  runderballenblokjes in ballensaus
  • stokbrood                   -  ballenbrood
  • kleffe rijst                    -  om rijstballen te maken
  • kipfilet met groente  -   pittige kippenballen met groenteballen in ballensaus
  • mihoen met groente -  mihoenballen met groenteballen

bij dit alles drinken we bier oftewel ballenbier.

Als dessert krijgen we ananas met cake en volgens Herman en Frank was dit de natte cake uit Bunschoten.

Na deze echt heerlijke lunch gaan we verder met de bus naar ons volgende overnachtingsadres voor 1 nacht in Vinh, Bij aankomst in hotel Saigon Kimlien krijgen we allemaal een klein glaasje rode wijn en een Lucky Envelop met 10.000 Dong, Dit alles heeft te maken met het Vietnamees Nieuwjaar (TET).

In het hotel voor het diner nog met de groep even een borrelmoment gehad, waarna we aan tafel gaan. Na het eten worden we vriendelijk verzocht weg te gaan omdat het personeel naar huis gaat voor TET. We gaan dan ook maar naar onze kamer…..

Welterusten voor straks en tot morgen.