Vietnam 10 februari 2024.

10 februari 2024 - Vinh, Vietnam

Ook nu weer heerlijk geslapen. Stond vanochtend al om 06.00 uur onder de douche, terwijl we pas om 09.00 uur weggaan. Toch is dit zo relaxed om rustig wakker te worden, je koffer weer in te pakken en op je gemak te gaan ontbijten. De bus vertrekt om iets over 09.00 uur en we gaan onderweg naar het dorp om te gaan fietsen. Je ziet op deze manier de omgeving ook weer heel anders.

IMG_3088IMG_3071

784a5e30-a786-4192-aac5-198d5891aa50
Na een uurtje gefietst te hebben, kozen wij (Frank/Ans) voor de korte route en de rest van de groep ging voor de lange route.

IMG_3090
Onze rit zou nog iets van een halfuurtje duren, maar als we niets hadden gezegd waren we net zo lang onderweg geweest als de rest van de groep. Hoezo een kortere route.  Een enkeling moest toch toegeven dat het best een beetje pittig was. Als iedereen weer terug is op het fietsvertrekpunt drinken we met z’n allen nog even een bakkie koffie of thee.

Daarna in de bus om te gaan lunchen bij

5938fbe8-dc2c-408e-a7a2-0686d8aae81d
Aan tafel kregen we een glaasje geitenballenrijstwijn (doe ons er nog maar 1). Volgens Herman is dit dus echt geen parketlak en smaakt het toch echt anders dan parketlak. Hierna krijgen alle gerechten een andere naam en ik denk dat de geitenballenrijstwijn daar de oorzaak van is.

MENU :

•  kippensoep               -  kippenballensoep
  • frites                            -  geperste aardappelballen
  • saté                              -  varkensballensate
  • rundvlees                    -  runderballenblokjes in ballensaus
  • stokbrood                   -  ballenbrood
  • kleffe rijst                    -  om rijstballen te maken
  • kipfilet met groente  -   pittige kippenballen met groenteballen in ballensaus
  • mihoen met groente -  mihoenballen met groenteballen

bij dit alles drinken we bier oftewel ballenbier.

Als dessert krijgen we ananas met cake en volgens Herman en Frank was dit de natte cake uit Bunschoten.

Na deze echt heerlijke lunch gaan we verder met de bus naar ons volgende overnachtingsadres voor 1 nacht in Vinh, Bij aankomst in hotel Saigon Kimlien krijgen we allemaal een klein glaasje rode wijn en een Lucky Envelop met 10.000 Dong, Dit alles heeft te maken met het Vietnamees Nieuwjaar (TET).

IMG_3103

In het hotel voor het diner nog met de groep even een borrelmoment gehad, waarna we aan tafel gaan. Na het eten worden we vriendelijk verzocht weg te gaan omdat het personeel naar huis gaat voor TET. We gaan dan ook maar naar onze kamer…..

Welterusten voor straks en tot morgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ankie:
    10 februari 2024
    Ans, wat een leuk verslag weer.
  2. Anitra e Henk:
    10 februari 2024
    De geitenballenrijstwijn smaakte echt niet verkeerd! 😁
  3. Ans Maes:
    10 februari 2024
    We hebben zelfs nog gevraagd om een tweede borrel. Erg lekker!!!
  4. Lida:
    10 februari 2024
    Het lijkt wel een werk vakantie 😜 maar dan met mooie foto’s en herinneringen
  5. Ans Maes:
    10 februari 2024
    Het is inderdaad bijna werken maar wel op een leuke manier.
  6. Jos Ploeg:
    10 februari 2024
    Mooi reis, veel te zien en jullie vermaken je uitstekend. Gaat goed.
    Leuk die verhalen en foto’s.
  7. Ans Maes:
    10 februari 2024
    We vermaken ons prima en genieten volop.
  8. Dick en Loes:
    10 februari 2024
    Mooie verhalen vooral over geitenballen😜😜
  9. Ans Maes:
    10 februari 2024
    Een mens maakt wat mee op deze manier……
  10. Hetty Weijers-Wijgers:
    11 februari 2024
    Ziet er weer goed uit!
    Alleen veel ballen! Ha, ha!

Jouw reactie