9 december Zuid Afrika

9 december 2023 - Hazyview, Zuid-Afrika

Gisteravond hebben wij onze eerste braai gehad en dat was erg lekker. Maar tijdens het eten (buiten) begon het te regen met zwaar onweer.

Vandaag een geweldige dag gehad. Om 04.00 uur opgestaan en om 04.45 uur richting het Kruger Park om te gaan beginnen aan onze game-drive.

IMG_1499

IMG_1589

De big 5 gezien, waarvan 4 in het Kruger Park. Een klein idee van wat we hebben gezien.

IMG_1520
Een roedel wilde honden. Volgens de gids iets bijzonders om te zien,

IMG_0020   IMG_0057IMG_1545

IMG_1558
Overdag een grote uil, wat je ook niet iedere dag meemaakt.

Tijdens ons ontbijt vond mama aap het nodig om mijn zak chips te jatten. Ze had er duidelijk geen moeite mee om zonder te knoeien het zakje open te maken,

IMG_1569

IMG_1573
Ze moest (denk Ik) energie opdoen om goed voor haar kleintje te kunnen zorgen.

Daarna doorgereden naar een heel mooi uitkijk-punt.

IMG_0071IMG_1591

IMG_1593
Het was een lange maar mooie dag. Veel gezien en meegemaakt.

36 graden vandaag!!!!!

1. Rien Weijers:
    9 december 2023
    Geweldig dat stel onder die boom.
    Big 5 gezien, heb je bewijs met foto's?
  2. Charlotte Bunnik:
    Fantastisch!
  3. Frank:
    Hoi Rien,

De neushoorn hebben we onderweg, op onze tweede dag, gezien. Te snel om te kunnen fotograferen.
    Vandaag in Kruger Park de overige vier gezien, waarvan de leeuw gespot. Ook deze was (helaas) niet vast te leggen (te ver weg).
    De overige daarentegen, m.n. luipaard, op zeer korte afstand kunnen spotten en uiteraard vastgelegd…..
  4. Lida:
    9 december 2023
    Ziet er indrukwekkend uit al die mooie dieren .
    Zo schattig samen op de foto op een fantastische plek .
    Mooie herinneringen maken 👍
  5. Sjaak en Hanny:
    10 december 2023
    Wide honden hebben wij niet gespot in het Kruger park , ook niet in de anderen wildparken daarna! Inderdaad heel bijzonder !!!
    Blijft indrukwekkend al die wilde dieren van dichtbij!
  6. Wilma en René:
    10 december 2023
    Het was denk ik zeer de moeite waard om daar heel vroeg voor op te staan. Prachtige foto's en zonde dat het tijdens het eten ging regenen. ;-)