Vietnam 9 februari 2024.

9 februari 2024 - Ninh Binh, Vietnam

Heerlijk geslapen. 05.30 uur opgestaan om de zonsopkomst te gaan bekijken. Helaas het is erg bewolkt…. Of we dan mee willen doen met Tai Chi, nou nee we genieten wel van de omgeving en kijken wel hoe ze het doen. Straks een licht ontbijt (zoals ze dat op de boot zeggen) maar wat uiteindelijk bijna een volledig ontbijt is. We krijgen dit lichte ontbijt omdat er enkele van de groep na dit ontbijtje naar een grot gaan.
Wij blijven aan boord, behalve Ankie want die heeft de grot wel bezocht,

6b017839-5a3f-43d0-bb94-7208708632f7

f3110a5b-7f5f-411d-8746-df1a0e617073Foto’s zijn gemaakt door Ankie,

Om 08.30 uur moeten we uitchecken en dan gaan we nog even zo rond 09.00 uur brunchen!!! Hoezo zijn ze bang dat we honger gaan krijgen…..  Om 10.30 uur van boord en dan gaan we onderweg naar Ninh Binh  voor 1 nacht. Af en toe onderweg een stop gemaakt.
O.a. foto’s gemaakt bij een begraafplaats waarbij aan de ene kant van de weg het boeddhistische gedeelte was en aan de andere kant het katholieke gedeelte. Het enige verschil is er dat op het  boeddhistische gedeelte geen kruizen of kruisjes staan.

Daarna weer een stuk met de bus onderweg naar bootjes die bestuurd (eigenlijk bevoet) worden door voornamelijk vrouwen.

IMG_3043
Deze dame heeft ons 1.5 uur laten genieten van een gedeelte van het Karstgebergte, de natuur en de rust.IMG_3041IMG_3047Bukken en uitkijken. De rotsen kunnen iets meer hebben dan ons hoofd.

IMG_3061Bij terugkomst staan er al dames klaar met de door hun gemaakte foto’s.

Voordat we naar ons hotel gaan eerst maar even het diner gebruiken. Toch wel vroeg gegeten dus daardoor ook bijtijds in het hotel aangekomen. Mooie grote kamer, lijkt bijna wel een balzaal…..

Je ziet trouwens aan alle versieringen dat het bijna nieuwjaar (TET) is. Men wenst elkaar ook een gelukkig nieuwjaar, ons natuurlijk ook net zoals wij dat de mensen hier in Vietnam wensen.

IMG_3053

IMG_0202Deze verrassing stond op onze kamer klaar.

Voor het slapen gaan nog even een klein rondje gelopen en een borrel in de bar gedronken.

Voor straks welterusten en tot morgen.

1. Lida:
    9 februari 2024
    Julie maken mooie dingen mee , ziet er heel top uit met mooie foto’s erbij
  2. Jetty:
    Leuk, al die verhalen!
  3. Wilma en René:
    9 februari 2024
    Jullie genieten lekker... Fijn zo!
  4. Lia Veenman:
    9 februari 2024
    Wat is het Karsrtgebergte mooi, he ?
    Ankie, heb je genoten van de grot ?
  5. Hetty Weijers-Wijgers:
    9 februari 2024
    Bekend het Karstgebergte. In China gezien!
    Geniet lekker!
  6. Piet:
    9 februari 2024
    Echt genieten zo en wat een mooie natuur
  7. Ankie:
    10 februari 2024
    Lia, ik heb zeker genoten. Wat een prqchtig gebied. We zijn pas 5 dagen weg, maar het lijken ak wel 3 weken.

Jouw reactie