13 december Zuid Afrika (deel 2)

13 december 2023 - Durban, Zuid-Afrika

Op 12 december vertrekt de bus om 08.00 uur omdat we dan nijlpaarden gaan bekijken in St. Lucia. Eigenlijk zijn we veel te vroeg dus bezoeken we nog een marktje bij het dorpje.

IMG_1870

IMG_1871
Om 10.00 uur vertrekt de boot en na enkele minuten zien we de eerste nijlpaarden al liggen.

IMG_1914
Al met al een tocht van drie uur waarbij we ook krokodillen hebben gezien. Heel veel gele wevervogels met hun typische nestjes.

IMG_1894
Na ook deze mooie boottocht weer naar het hotel voor de lunch want we hebben vanmiddag weer een game drive in Hluhluwe. Enkele foto’s staan bij het verhaal van 12 december.

De game drive was een succes. Veel reisgenoten waren jaloers op onze belevenis want uiteindelijk hebben we maar met z’n tienen een tweede game drive gedaan de rest had geen zin (nou wij wel want wie zegt dat we hier nu een keer komen) ………..en dan maak je mee dat een neushoorn ligt te badderen in de modder, kudde buffels gezien, zebra’s en een giraffe en natuurlijk heel veel antilopen en nyala’s.  Vele mooie vergezichten.

IMG_1942IMG_1973

Rond 18.30 uur het park verlaten en op weg naar het hotel waar veel reisgenoten in spanning op ons zaten te wachten.

Vanavond (de 12e) een bbq (braai). Voor de braai een uitleg over enkele slangen (joepie)

IMG_2016IMG_2019

1. Charlotte Bunnik:
    13 december 2023
    Wat zullen jullie genieten !
  2. Ans Maes:
    Genieten doen we zeker.
  3. Sjaak en Hanny:
    13 december 2023
    Wat een mooie foto van het nijlpaard met zijn bek open !! Heel bijzonder ,is ons niet gelukt tijdens de boottocht op lake Lucia!
    Wij waren er in de namiddag tegen zonsondergang ,ze leken slapend in het water te drijven!!!!
  4. Ans Maes:
    14 december 2023
    We hebben veel geluksmomenten gehad, ook in het Kruger Park maar ook in het Hluhluwe reservaat waar we 2x een game drive hebben gedaan.
    Zo mooi!!!
  5. Rien Weijers:
    Mooi avontuur weer!
  6. Ans Maes:
    14 december 2023
    Uiteindelijk hebben we in korte tijd de big5 gezien. Zelfs een mannetjes leeuw die een buffel aan het opeten was.
    ‘t Is genieten hier, zo mooi allemaal.
  7. Dick en Loes:
    13 december 2023
    Prachtige foto’s! Wat hebben jullie al een hoop gezien.
    Dit is de reis van je leven toch?
  8. Ans Maes:
    14 december 2023
    Dit wilden we al zo lang!!!
    ‘tis genieten hier…