10 december Zuid Afrika

10 december 2023 - Mbabane, Swaziland

Vandaag maar weer eens vertrokken om 08.15 uur. Ook deze dag weer lang in de bus gezeten. Afgelopen nacht is het zeer slecht weer geweest, waarbij zelfs een elektriciteitshuisje (in de buurt van ons hotel) is ontploft. Daardoor geen warme douche vanochtend…..en als er dan geen stroom meer is dan is het gelijk aardedonker brrrrr. Leve de uitvinding van zaklampjes. Klein idee van het slechte weer.

Onderweg langs diverse marktkraampjes gereden.

En op de zondagmiddag even de barbecue aan.

De eigenaar van deze auto is op weg naar Mozambique. Zo aan het eind van het jaar gaan ze al hun spullen vanuit Zuid Afrika naar hun familie of huis brengen.

IMG_1654 IMG_1655

Maar we gingen eigenlijk op weg naar Swaziland. Dus op naar de douane.

Hier mag je eerst een stempel halen om te vertrekken uit Zuid Afrika en dan ongeveer zo’n 100 meter te lopen om een stempel te halen om Swaziland in te mogen.

We mogen weer in de bus gaan zitten en rijden om 11.30 uur Swaziland binnen. Bah het regent en dat blijft het de rest van de dag ook doen. Onderweg stoppen we nog even voor de lunch

bij de glasfabriek.

Als afsluiting van de dag nog naar het dorp Mantenga voor zang en dans van de plaatselijke bevolking,

Moe maar voldaan zitten we nu (18.00 uur) in het Hilton Garden Inn in Mbabane Swaziland.