10 december Zuid Afrika

10 december 2023 - Mbabane, Swaziland

Vandaag maar weer eens vertrokken om 08.15 uur. Ook deze dag weer lang in de bus gezeten. Afgelopen nacht is het zeer slecht weer geweest, waarbij zelfs een elektriciteitshuisje (in de buurt van ons hotel) is ontploft. Daardoor geen warme douche vanochtend…..en als er dan geen stroom meer is dan is het gelijk aardedonker brrrrr. Leve de uitvinding van zaklampjes. Klein idee van het slechte weer.

IMG_1632
Onderweg langs diverse marktkraampjes gereden.

IMG_1638IMG_1647

En op de zondagmiddag even de barbecue aan.

IMG_1648

De eigenaar van deze auto is op weg naar Mozambique. Zo aan het eind van het jaar gaan ze al hun spullen vanuit Zuid Afrika naar hun familie of huis brengen.

IMG_1654 IMG_1655

Maar we gingen eigenlijk op weg naar Swaziland. Dus op naar de douane.

IMG_1661

Hier mag je eerst een stempel halen om te vertrekken uit Zuid Afrika en dan ongeveer zo’n 100 meter te lopen om een stempel te halen om Swaziland in te mogen.

IMG_1663
We mogen weer in de bus gaan zitten en rijden om 11.30 uur Swaziland binnen. Bah het regent en dat blijft het de rest van de dag ook doen. Onderweg stoppen we nog even voor de lunch

IMG_1678
bij de glasfabriek.

IMG_1686
Als afsluiting van de dag nog naar het dorp Mantenga voor zang en dans van de plaatselijke bevolking,

IMG_1701

IMG_1690

IMG_1700
 Moe maar voldaan zitten we nu (18.00 uur) in het Hilton Garden Inn in Mbabane Swaziland.

IMG_1706IMG_1707Welterusten voor straks.

1. Rien Weijers:
    10 december 2023
    Jammer van de regen. Maar laat je niet ontmoedigen. Swaziland lekker paardrijden?
  2. Hetty Weijers-Wijgers:
    10 december 2023
    Inderdaad jammer van de regen. Hopelijk morgen een zonnetje! Gezellige avond.
  3. Ankie:
    10 december 2023
    Wij hebben precies dezelfde dansers gehad in 2019.