Laatste dag Kandy.

16 oktober 2024 - Kandy, Sri Lanka

Weer heerlijk geslapen en als je niet uitkijkt dan heb je een snoeihete douche, maar nog altijd beter dan koud water op het lijfje (brrrrr). Prima ontbijtbuffet, de zon schijnt en het is nu 24 graden (08.35 uur). 
09.00 uur vertrekt de bus richting de tuktuks. Met de tuktuks gaan we een ritje maken door en over de bergen.

IMG_5619
Dit is een alternatieve excursie omdat de oorspronkelijke excursie niet door kan gaan vanwege het slechte weer en onbegaanbaar terrein bij een Eco boerderij die gerund wordt door een Nederlandse familie. Het terrein is te gevaarlijk voor de wandeling. 

We gaan met tuktuks hoog de bergen in bij de stad Kandy.

IMG_5625Mooi uitkijkpunt.

Onderweg langs de rivier hebben we een zeer grote varaan gezien  en vele vleerhonden in de bomen. 

Boven op de berg stond een grote witte Boeddha en ook nu alleen te bereiken door de nodige trappen te moeten lopen.

IMG_5621

Achter deze Boeddha stond een groot huis, waar we bij een monnik nog even binnen zijn geweest.

IMG_5628IMG_5630

In deze dozen zit kleding, slippers, scheerspullen voor de monniken en een schaal waar de monniken eten in krijgen.

IMG_5631
Weer terug in het centrum mochten we bij een spa naar binnen om een gratis voetmassage  te krijgen, aangeboden door visjes die dan heerlijk aan het knabbelen zijn van onze bezwete voetjes. Doodeng!!!!! Frank doet het gewoon, ik dus niet…..

IMG_5634

Met de locale gids (die ook mee was met de tuktuks) naar een locale markt geweest. Wij mochten daar naar binnen ook alleen maar omdat de locale gids erbij was. Bij een kruidenwinkeltje (waar je je kont nog niet kon keren) kaneelbrokjes gekocht, Na deze ervaring rap terug naar de ontmoetingsplek. Bij een chique oud Engels hotel (Queens Hotel) wachten op onze bus die ons naar het lunchadres gaat brengen.

Het volgende gaat er dan gebeuren bij enkele van de groep  (wat we zijn Nederlanders hè)
oh als het buffet nu gratis is, dan eten we wel mee.

Zowel bij de alternatieve als bij de oorspronkelijke excursie was de lunch inbegrepen, maar toch…
Normaal als ze zelf moeten betalen voor de lunch, dan eten ze een sandwich of helemaal niets. Dan krijg je de opmerking : wij eten niet mee hoor want we zitten nog vol…..  

Wij (Frank en ik) hebben in ieder geval weer heerlijk gegeten van weer een ander lunchbuffet.

IMG_5640IMG_5643

IMG_5642 Versiering bij het dessertbuffet.

Het lijkt wel of het eten steeds pittiger wordt. Wat zou ik graag de recepten willen hebben!!! We eten hier iedere dag 2 keer van een buffet met de lekkerste gerechten.

Na de lunch gaan we weer terug naar het hotel en hebben dan voor de rest van deze dag vrij. Ook wel prettig……..   

Toch wordt er ook nu weer even een stop gemaakt bij een Silk Sri Lanka winkel, waar we nog even wat zijden kleding kunnen kopen.

Terug in het hotel gaan we nog even heerlijk zwemmen na een  mooie maar vermoeiende dag.      

f1953a7b-41cd-49f0-a579-609760a78f02

En ja hoor, wie zakt er door het houten ligbed………ikke dus (Ans).  
Als we weer thuis zijn gaan we direct weer naar de sportschool !!!

Enkele weetjes :

== het is morgen volle maan en dan geen alcohol. Maar dat lossen ze hier heel gemakkelijk op.  
      Bier gaat in een theepot en wordt geschonken in theekopjes, rode wijn gaat in een lege cola-   fles en witte wijn gaat in een sprite-fles.

== de film Bridge over the River Kwai en de film van Indiana Jones zijn gefilmd in Sri Lanka.

== witte vlaggen lange de weg zijn een teken dat er iemand is overleden

== we rijden in deze vakantie zo’n 1.200 km

Dit waren weer onze belevenissen van vandaag, dus……..  

welterusten voor straks en tot morgen.

Foto’s

4 Reacties

  1. Wil Beck:
    16 oktober 2024
    Ff beetje “ rustig” middagje lijkt mij niet gek..jullie hebben een overvol programma 😅
  2. Jos en Simone:
    16 oktober 2024
    Krijgen de vissen ook eens een lekkernij 😂
    Wederom heerlijk om te lezen.
  3. Hetty:
    16 oktober 2024
    Genieten😍
  4. Lida en frans:
    16 oktober 2024
    Wel fijn dat je ook nog lekker wat vrije tijd hebt , lijkt net een werk vakantie 😄 maar dan krijg je er ook wat voor terug, 👍