Even bijkletsen.

17 juni 2025 - Rattendorf, Oostenrijk

We hebben hier zo’n slechte wifi dat het niet mogelijk is om regelmatig iets te schrijven. 
Ga het dus nu weer eens proberen……

Gisteren hebben we niet veel gedaan, alleen wat boodschappen gedaan in Hermagor en ‘smiddags gezwommen in het Freibad van Kirchbach. Wat wij verwachten was een verwarmd zwembad maar helaas het water had de temperatuur van ijsblokjes, brrrrr zo koud. 
Het was er ook zo ongelofelijk druk, we waren maar met ong.7 mensen en helaas het weer zat ook een beetje tegen, af en toe wat regen. Dus een dag van niet veel doen en je in ieder geval nergens druk om maken.

Vandaag met de bus naar Hermagor en daarna met de trein naar Klagenfurt geweest. Onderweg passeerden we de Wörthersee, waar we in 2004 in Pörtschach onze vakantie hebben doorgebracht.

IMG_6626

IMG_6628 Foto’s gemaakt onderweg in de trein (vandaar een andere kleur).

In Klagenfurt heerlijk rondgewandeld en natuurlijk ook even shoppen. Onszelf daarna getrakteerd op een klein ijsje…..

IMG_6634IMG_6635 

Het was een lange en warme dag, maar met het openbaar vervoer op pad gaan is wel heel relaxed.

Leve de uitvinding van de Kärtner Card.

Tijdens onze reizen met de bus, de trein, een kabelbaan en het zwembad hebben we toch zo’n        € 150,— bespaard.
En……..geen gestress met het zoeken naar een parkeerplaats.

Foto’s

10 Reacties

  1. Charlotte Bunnik:
    17 juni 2025
    Dat kleine ijsje …. Jammie !
  2. Ans Maes:
    17 juni 2025
    Vies hé???? Nee hoor jummie jummie……
  3. Hetty:
    17 juni 2025
    Ziet er lekker uit!
  4. Ans Maes:
    17 juni 2025
    Was ook erg lekker (nu mag het nog), volgende week weer sporten…….
  5. Koos en Marijke Derksen:
    17 juni 2025
    Jullie vermaken je prima zo te zien! En het weer ? Werkt dat ook een beetje mee?
    Hier alles goed. Hebben hier prima zomerweer. Nog veel plezier deze week.
    Groetjes van ons .
  6. Ans Maes:
    17 juni 2025
    We vermaken ons prima. Gaan veel op pad met de bus of de trein. Gisteren een klein beetje regen, maar alle andere dagen en de dagen die nog komen zomers warm met temperaturen rond de 29 à 31 graden. Jullie bedankt voor het bewaken van het fort en veel plezier in Vaals. Wij nemen de bewaking dan wel weer over…..
    Groetjes ook van Frank.
  7. Herman:
    17 juni 2025
    Wat een fijne vakantie hebben jullie. Heerlijk.
    Onze vakantie zit er bijna op. We zitten nog voor de caravan maar alles is al schoongemaakt en opgeruimd. Morgen rustig ontbijten, laatste spullen inpakken, fietsen op de dissel en naar huis.
  8. Ans Maes:
    17 juni 2025
    ‘t Is hier heerlijk rustig en we reizen veel met de bus en trein.
    Doe morgen lekker rustig aan en voorzichtig. Zien elkaar weer snel……..KOI ofzo????
  9. Herman:
    17 juni 2025
    Mmmmmmmmm.
  10. Lida en frans:
    17 juni 2025
    Fijn zo kaart , kunt je nog zo heerlijk ijscoup kopen 😋
    Mooie foto’s 👍