Vietnam 5 en 6 februari 2024.

6 februari 2024 - Hanoi, Vietnam

We zijn om 12.00 uur vertrokken uit Leusden en om 13.00 uur schoven we de auto in de parkeergarage van Schiphol.
Na de lunch (Burger King) kijken of we misschien al kunnen inchecken. Helaas…….pas om 15.30 uur gaat de incheckbalie open. Dus even bijna 2 uur moeten wachten.

Ons tempo ligt nu nog iets te hoog, maar in Vietnam zal dat wel anders worden.

Tegen 16.00 uur - samen met Herman en Ankie - de koffers ingeleverd en door de douane. Bij de security was het erg stil, dus vandaar bij heel veel mensen een strengere controle van de handbagage (ook bij ons). Drugs ofzo??? We hebben tijd genoeg want het vliegtuig vertrekt pas om 18.30 uur, dus tijd voor koffie en een partijtje kaarten. Om 18.50 uur vertrekken we  richting Istanbul en dan blijkt dat alles tot nu toe heel vlot verlopen is.

IMG_2822

In het vliegtuig een heerlijke kipburger met roerei en groente gegeten. Glaasje rode wijn erbij en ik zeg : niks mis mee.

Rond 23.30 uur geland op Istanbul. Het vliegtuig moest een behoorlijk eind taxiën om bij de aankomsthal te komen. Nu is het wachten op het 2e deel van onze reis naar Vietnam.
Deze keer blijkt het hele vliegtuig vol te zitten, dat was iets anders dan toen we vertrokken van Schiphol maar om 02.00 uur gaan we onderweg voor het laatste stukje (7.5 uur)  vliegen.

IMG_2836

Als alles goed gaat dan landen we om 14.30 uur in Hanoi.

Niet echt lekker geslapen in het vliegtuig, maar dat halen we vanavond wel in als we in ons hotel zijn. Moesten toch best een lange tijd wachten tot iedereen met zijn/haar koffers aanwezig waren. Eindelijk in de bus naar ons hotel, behoorlijk druk op de wegen. Veel verkeer en daardoor ontzettend langzaam rijden.
Het is nu zo ongelooflijk druk vanwege het Vietnamees nieuwjaar wat begint op 10 februari.

HET IS HET JAAR VAN DE DRAAK.

Vanavond met de groep heerlijk uit eten geweest.

IMG_2852IMG_2851

IMG_2855

Oja zo ziet onze bus eruit.

IMG_2841

Voor straks welterusten en tot morgen!!!

1. Rien Weijers:
    6 februari 2024
    Gied aangekomen dus. Van het diner ga ik watertanden, heerlijk.
  2. Anitra e Henk:
    6 februari 2024
    .Herinneringen komen boven. Geniet van deze mooie reis
  3. Koos en Marijke.:
    6 februari 2024
    Fijn dat de reis voorspoedig is verlopen.
    Eten ziet er lekker uit.
    Slaap lekker vannacht.
    Groet ook van Koos, Marijke.
  4. Sjaak en Hanny:
    6 februari 2024
    Eten ziet er heel lekker uit !!!! Chique bus !
  5. Jetty:
    6 februari 2024
    Heel veel plezier en geniet!
  6. Lia Veenman:
    6 februari 2024
    Gelukkig een goede reis gehad.
    En heerlijk gegeten zo te zien.
    Slaap lekker
  7. Lida en frans:
    6 februari 2024
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, nu kan de reis beginnen
  8. Piet:
    7 februari 2024
    Bedankt voor jullie uiterst uitgebreide reisverslag. De foto's van het eten deden me echt wel watertanden. Niet teveel van zulke foto's sturen want dan krijg ik ook een aanval van eetlust. De eerste klap is een daalder waard zeggen ze wel eens, maar in jullie geval zeker gaat alles naar wens. Geniet ervan en ben benieuwd naar het volgende reisverslag.

Jouw reactie