Vietnam 15 februari 2024. Verhaal geschreven door Ans.

15 februari 2024 - Hoi An, Vietnam

Ik moet mijn verhaal ook even schrijven want anders ben ik alles weer kwijt in m’n hoofd.

Ankie, jij bedankt voor jouw verhaal van 15 februari.

Wij  vertrekken met onze ‘partybus’ rond 08.30 uur en gaan op weg naar de Wolkenpas richting Danang.

IMG_3443

IMG_3441 Beide mannen houden alles in de gaten.

Stop gemaakt op een plek waar van eucalyptus olie gemaakt wordt.

IMG_3451
In het winkeltje kun je van alles kopen, olie, crème en sprays. Schijnt goed te zijn tegen jeuk en met name jeuk van muggenbulten. Het is te vergelijken met Tiger Balsem. Phu Loc is het gebied waar allerlei winkeltjes zijn met een eucalyptus-oliemakerij.IMG_3453
We rijden hierna verder over de Wolkenpas. Het is momenteel heel erg bewolkt (vandaar de naam Wolkenpas????)  en het regent.

IMG_3461
Het schijnt ook een soort natuurlijke scheidingslijn te zijn tussen het weer uit China en het weer uit het zuiden van Vietnam.
We maken een koffiestop bij een kunstmatig meertje waar het uitzetten van oesters op oude fietsbanden zeer belangrijk is.

3413db0d-3621-409b-8df2-551a7ea057c6573998c4-17ce-4779-8578-e7d3b30297ba

Op de top van de Wolkenpas zitten we midden in de wolken. Geen uitzicht  dus rijden we met meerderheid van de stemmen gewoon door. Jammer maar er is toch niets te zien en koffie hebben we al gehad. Doorrijden maar…..

IMG_3462
Fotostopje dan maar doen in Danang op het strand My An Beach. Het is 26 graden maar er staan nog steeds sneeuwpoppen langs het strand.

IMG_3474TOP GEAR VIETNAM is hier opgenomen, kijk maar even op YouTube.
We rijden nu verder door Danang omdat we op een bepaalde tijd hier niet meer mogen rijden. We gaan richting Hoi An omdat daar eigenlijk hetzelfde ‘probleem’ is en je daar op een bepaald moment ook niet meer mag rijden.
Je kunt hier aan de lege onafgebouwde hotels zien dat er door COVID heel veel is misgegaan. Er zijn geen investeerders die de ‘klus’ willen afmaken.

We gaan lunchen bij Eden Café. De kok heet ons van harte welkom en komt tijdens het eten vragen of alles lekker is en of het lekker smaakt,

IMG_3480

IMG_3482Heerlijke Vietnamese lekkernijen.

Daarna gingen we naar ons hotel Emm in Hoi An. Hier blijven we 3 nachtjes. Om 15.30 uur in de lobby aanwezig zijn om onze ‘schuld’ bij de reisleidster Anja af te betalen en ook even de tijd afspreken voor de massage en de kookcursus.  Ja, we gaan proberen Vietnamees te koken.

Als iedereen rond 16.30 uur aanwezig is gaan we met z’n allen het stadje verkennen. Gelopen door het oude stadsgedeelte van Hoi An. Langs het water met heel veel lampjes en even zoveel mensen, ongelooflijk hoeveel mensen op 1 plek tegelijk kunnen zijn.

IMG_3496IMG_3517IMG_3514IMG_3502
Zitten nu in een voormalig waterpoppentheater aan een mocktail en een cocktail.

IMG_3507
Het is zo warm dat Frank last heeft van een plakbroek (sorry Frank, geintje tussendoor moet kunnen, haha).

Vanavond als afsluiting van weer een geweldige dag met zoveel dingen gezien en gedaan te hebben, zijn we heerlijk uiteten geweest.

IMG_3536Eet- idee van Herman.IMG_3534Eet-idee van Ankie en Frank.

IMG_3535Eet-idee van Ans.

Tiger biertje erbij…..en morgen gaan we weer een dag met herinneringen maken.

Welterusten voor straks en tot morgen.

1. Sjaak en Hanny:
    15 februari 2024
    Succes met het vietnamees koken !!!
  2. Ans Maes:
    16 februari 2024
    We gaan ons best doen….
  3. Koos en Marijke.:
    15 februari 2024
    Hoi jullie vermaken je supergoed zo te zien. Het is voor ons een feest der herkenning. Wij hebben de kookcursus niet gedaan. Leuk dat jullie het wel gaan doen. Wie weet genieten wij daar ook nog eens van.
    Nog veel plezier.
  4. Ans Maes:
    16 februari 2024
    Hopelijk krijgen we de recepten mee, anders ben ik bang dat we alles vergeten zijn tegen de tijd dat we weer thuis zijn. We doen en zien zo veel.

Jouw reactie