Vietnam 15 februari 2024 deel 2 geschreven door Ankie.

15 februari 2024 - Hoi An, Vietnam

We zitten in het Êmm hotel Hoi An. Stukje lopen van de oude stad. Bij Anja, onze reisleidster alvast verschillende excursies afgerekend. Om half 5 gaan we met de groep lopend naar de oude stad, hierbij weer slalommen tussen de brommers en auto's.

De oude stad is gelukkig auto en brommer vrij. Maar de fietsen en cyclo's denderen overal tussendoor. Je kunt over de hoofden lopen, wat een chaos, wat een drukte. In de smalle straatjes zijn heel veel winkeltjes waar je kleding kunt laten maken. Verschillende dames van de groep gaan hier ook kleding passen. We lopen naar de rivier waar heel veel bootjes met lampionen varen. Men staat hiervoor in lange rijen te wachten. Ook kan men gelukslichtjes kopen en deze op het water laten drijven. Na de tekst en uitleg van Sonny en Anja worden we "los" gelaten. Eerst maar een mocktail of cocktail drinken om bij te komen van alle drukte. Daarna storten we ons weer in het gewoel om later in een restaurantje met uitzicht op het water heerlijk te gaan eten. Tegenover ons zijn Vietnamese dames aan het koken voor de bevolking zeld. Deze zitten op minirokje hun bakje eten naar binnen te schuiven met de stokjes.

Moe maar zeer voldaan lopen we daarna terug naar ons hotel. Voor straks welterusten.

1. Nicolette:
    16 februari 2024
    Heerlijk om jullie reisverhalen mee te beleven!!!

Jouw reactie