7 december Zuid Afrika

7 december 2023 - Thaba Chweu, Zuid-Afrika

Vandaag een reisdag, die begon om 06.00 uur.    Opstaan, ontbijten en de bus gaat vertrekken om 08.30 uur. Iets later zodat men het idee krijgt uit te kunnen slapen…. Ontbijt was goed maar erg simpel.

1e overnachtingshotel
Het is bewolkt en af en toe wat druppels regen.   We zijn naar Pretoria gegaan om het Voortrekkers museum te bekijken en natuurlijk naar het Nelson Mandela monument.

IMG_1389Voortrekkers monument

Nelson Mandela standbeeld
Dit bord vond ik ook erg leuk om aan jullie te laten zien

IMG_1390
Na dit alles weer ruim 2 uur in de bus op weg naar de lunch. Jaha eindelijk een halve kip met frites (niet verkeerd). Onderweg toch enkele wilde dieren gezien : struisvogels, neushoorns en blesbokken (soort antilopen).

Na de lunch toch weer 2 à 3 uur in de bus naar hotel Misty Mountain en mistig was het en het regent (bah). Hopelijk is het morgen helder weer, want het schijnt hier een mooie omgeving te zijn.

Hotel 1 overnachting

We zitten in een soort vakantiehuisje wat van alle gemakken is voorzien. Ze hebben zelfs aan mij gedacht : een elektrische deken in bed!!!!!!

Onze ‘huisje’ van het hotel

Onderweg ook nog veel termietenheuvels gezien.

Termietenheuvel

Termieten heuvel
Kortom best wel een vermoeiende dag met  een gezellig gezelschap.

Oja en we hebben al gehoord dat we zaterdag om 05.00 uur gaan vertrekken richting het Krugerpark (enkele in het gezelschap zijn hier niet heel blij mee, maar dan hadden ze maar thuis moeten blijven).

Welterusten voor straks!!!!!

1. Rien Weijers:
    7 december 2023
    Krugerpark is idd vroeg opstaan. Maar zeker de moeite waard. Wij hopen dat je de big 5 ontmoet.
  2. Lida en frans:
    7 december 2023
    Leuk om te lezen dat deze reisdag positief is verlopen en jullie al mooie dingen hebben gezien . Kon de menukaart niet goed zien , zal vast goed en lekker hebben gesmaakt.
    Lekker slapen , en morgen vroeg uit gerust naar het krugerpark🦒🦓😘